Det har varit fullt upp den här veckan. Mestadels är det skolan som har tagit upp min tid. I måndags, tisdags och onsdags hade vi så kallade campusdagar i SO-kursen jag läser. Vi gjorde många intressanta och givande studiebesök. Vi fick bland annat gå ner i gruvan, alltid lika spännande och man lär sig något nytt varje gång. Tror det var fjärde gången jag var ner dit med Högskolan Dalarna, fast alltid får man se det från ett nytt perspektiv. På tisdagen besökte vi Kristinekyrkan och fick prata med en präst om hur skolan och kyrkan samarbetar med mera, vi fick träffa en mycket cool och rolig präst. Därefter gick vi tvärs över torget till stadshuset för att få träffa Faluns kommunalråd Jonny Gahnshag, ett väldigt intressant möte och det kändes som om han verkligen lyssnade på oss blivande lärare. Jag fick mig även en tankeställare inför riksdagsvalet 2014 men ska spara er från det. Har även hunnit med att haft fotbollsavslutning med 18 stycken härliga ungar, en mycket lyckad och rolig kväll i klubblokalen. Lite glassigt jobb på allt i skolan hann jag med i slutet av veckan också. Annars i helgen har jag hunnit umgåtts med mina bästa vänner, en söt katt och min favoritkille Sixten, det blev bland annat en utflykt till fina Rämshyttan. Viktigast av allt, i fredags besökte jag och mamma IKEA som slagit upp portarna här i Borlänge. 

 

Falu Gruva
 
Vackra Kristinekyrkan i Falun
 
Jobbat med bästa och roligaste kollegan Carin!
 
 
Ibland är fredagar bara för bra, t.ex. när IKEA öppnar i staden man bor i. 
 

Kommentera

Publiceras ej