Omdöme och betyg dök upp i dag från hemtentan jag lämnade in för två veckor sedan. Vågade först inte öppna för att läsa kommentarerna, då jag inte hade någon känsla när jag lämnade ifrån mig tentan ifall det hade gått bra, mindre bra eller dåligt. Det visade sig att det hade gått riktigt bra, högsta betyg. Det går bra nu! Nu kan jag verkligen ta helg med gott samvete och känna mig nöjd med mig själv. Denna hemtenta om tvåspråkighet i svenskkursen jag läser nu hade säkert inte gått lika bra utan hjälp från Sofies mamma. Tusen tack för din hjälp och dina tips, Helena! 


Hej, Jag har nu läst din hemtenta och svaret på den första frågan är mycket bra, du har fått med många för- och nackdelar. Svaret på den andra frågan är genomarbetat och intressant. Det är bra att du strävat efter utbildade pedagoger; klasslärare, lärare i svenska som andraspråk (bra att den är integrerad) och modersmålslärare (bra med samplanering och integrerad), ger flera exempel på sätt (laborativt arbetssätt, skapa interaktion) att stödja deras språkutveckling i båda språken och i deras kulturer samt att du fått med föräldrarna i stödet till barnen och arbetet i skolan. Jag har bedömt tentan med betyget Väl godkänd Antti





2 kommentarer

Angelica

16 Mar 2013 10:26

Vilken vecka!! Högsta betyg OCH nybliven fotbollstränare!! Du hade rätt Ea, det är DITT år nu!! 2013 for the win!!! =D

Helena

16 Mar 2013 18:02

Kul! Dyker det upp fler frågor, så vet du var jag finns!

Kommentera

Publiceras ej