I lördags hade jag ont i magen men tänkte att det går väl över, tänkte att jag åt och drack ju inte allt för bra på midsommarafton. På söndagen var magontet kvar och jag sprang titt som tätt på toaletten. Det blev värre och värre under söndagen, tog en varm och lång dusch för att slappna av. Jag började ana att det var urinvägsinfektion, så åkte till affären och handlade tranbärsjuice samt tranbärstabletter och ett gäng pocketböcker fick följa med hem också. Det gjorde ondare och ondare i magen och sprang konstant på toaletten. Fick tråkigt nog ställa in alla planer i söndags och istället stod vila, tranbärsjuice och toalettbesök på schemat. Natten var hemsk, sov inte en blund och hade så ont att det rann en tår eller två ner för min kind, det är då man önskar att man var liten igen och hade mammas famn i närheten. Under natten och morgonen kissade jag blod och värken blev värre så var bara att ringa vårdcentralen. Hon på vårdcentralen skällde på mig, jag borde ha sökt vård tidigare. Nu är dom oroliga att infektionen spridit sig till njurarna. Fick antibiotika utskrivet och håll tummarna för att jag är bättre om tre dagar. Urinvägsinfektion är inte roligt och detta är den värsta varianten jag hittills råkat ut för. Nu ska jag vila upp mig med Maja Ivarssons sommarprat i hörlurarna. Mest av allt hoppas jag på att få sova lite i natt. 

Nu kan det bara bli bättre med hjälp av antibiotika. 
 

3 kommentarer

mikaela

25 Jun 2013 21:14

usch fy! krya på dig, hoppas det är bättre nu! en uvi som sprider sig till njurarna är det absolut värsta jag vart med om :(

Angelica

25 Jun 2013 22:46

Dum dum Elin! Din hälsa är viktigast av allt och nästa gång söker du hjälp direkt!!!! Krya på dig nu stumpan <3

Svägeskan

01 Jul 2013 09:32

Krya på dig smulan <3

Kommentera

Publiceras ej