Just nu sitter jag och laddar upp med en kopp kaffe. Tänkte börja denna morgon med en morgonpromenad innan skolan. I dag är det studiegruppsträff, vi har en uppgift som går ut på att svara på ett tiotal ”förälders frågor”. Dessa föräldrar vill ha ett möte med en klasslärare och en fritidspedagog angående sin son i årskurs två som efter ett och ett halvt år inte lärt sig att läsa. Det känns bra att öva på detta med föräldrakontakt, en viktig bit som tyvärr inte får så stort utrymme i utbildningen. För ja, att vara lärare innebär så mycket mer än att bara undervisa och ämneskunskaper. Fostran och omsorg är två andra stora dimensioner av det flerdimensionella läraryrket.Det är nog många där ute som inte förstår det. Helt ärligt är det där med föräldrarkontakt lite nervöst, tänk att lilla jag en dag t.ex. ska hålla i ett utvecklingssamtal. Fast det kommer nog gå bra den dagen och inget jag tänker oroa mig för i dag.  Hur som helst, jag har mycket i skolan just nu. I dag efter skolan ska jag i alla fall hinna träffa tre saknade tjejer: Emma, Madde och lilla Emmy. Ikväll blir det gymmet men nu ska jag svida om för en promenad innan jag lär hem för en dusch och frusost. Ha en fin tisdag alla, det ska jag ha.  

 

 

 

Kommentera

Publiceras ej