Till höstterminen får vi läsa 30 hp valbar kurs och detta trodde jag skulle bli en av höjdpunkterna att få välja kurs helt själv men så blev icke fallet.Där sket jag en lök! Jag har haft beslutsångest deluxe, som vanligt. Tillsist efter råd från högskolans utbildningsledare med informations- och vägledningsansvar för lärarstudenter har jag nu sökt kursen: Samhällsorienterade ämnen för grundlärare, årskurs 4-6. Utöver detta är min tanke att nästa termin läsa 15 hp poäng extra, har sökt två kurser inom svenska som andraspråk, dessa läses på halvfart över terminens gång. Först är det kursen: Flerspråkighet och andraspråksutveckling på 7,5 hp och därefter kursen Skriftspråksutveckling och flerspråkighet på 7,5 hp. Jag får se ifall jag klarar av att läsa totalt 45 hp nästa termin, går det så går det helt enkelt. Nu vet ni vad jag ska pyssla med under min näst sista termin vid Högskolan Dalarna. Det gick även super på min sluttentamen i svenskkursen, nu är det matematisk begreppsbildning som gäller fram till sommarlovet. 

 

Vår omtalade mattebok 

1 kommentarer

Anna

12 Apr 2013 19:55

Jag tror det kommer gå alldeles utmärkt! Du är så duktig på allt du tar dig för! :)

Kommentera

Publiceras ej