När alla vännerna gått hem
och festen är slut för länge sen
och man ligger ensam i sin säng
När alla vännerna gått hem
 

När alla vännerna gått hem
och dörren har stängts igen
och mörkret det skrämmer igen
När alla vännerna gått hem


Då börjar man tveka att ta nya tag
Ensam i världen, här är jag!
Är jag stark eller svag?
Det spelar ingen roll


Sen i söndags när Cissi och Therese lämnade mig och min lägenhet har jag känt mig ensam, det är tomt hemma hos mig. Under festivalen var det inte bara dessa söta töser som bodde hos mig utan min lägenhet kryllade av folk, dygnet runt. Jag tror inte ni förstår hur roligt jag har haft det dessa dagar men det är ändå lite skönt att återgå till vardagen och sina rutiner igen. Idag har jag jobbat, sovit middag i solen, handlat nya jobbskor och mjölk, varit ute på en långpromenad med mamma och städat lite. Det jag ville säga är att jag saknar Therese, Cissi och alla mina andra fina vänner som förgyller mitt liv.


Cissi, Therese och EaBea

1 kommentarer

Johan

01 Jul 2009 13:38

Du borde bo i ett musik/fest-kollektiv?

Kommentera

Publiceras ej