Idag vaknade jag av mig själv strax innan åtta, pigg och glad. Jag begav mig genast ut på en promenad, en lång, till en början var det riktigt halt men efter ett tag blev jag van och fick upp farten. Jag tog en vända förbi mamma och hennes söta dagbarn, där fick jag kaffe, en hårdmacka och en satsumas, gott. Kylskåpet står numera ute i hallen och köket är helt borta. Jag kommer inte känna igen mig ikväll när jag kommer dit på besök, ett helt nytt kök med nya vitvaror och allt, förväntansfull. Jag tog med mig Albin i vagnen när jag gick igen, han ska nämligen tillbringa större delen av dagen tillsammans med mormor. Nu har jag lämnat av honom hos mormor och jag tänkte ta fram dammsugaren. För strax kommer Madde hit, vi ska ut på lite inredningsjakt. Mina nya högtalare till datorn är grymma, i love music.

Kommentera

Publiceras ej