Måndag igen då, ny vecka, nya tag. Hårdkörning i skolan, beställt en massa dyr kurslitteratur, då var man fattig igen, det som nyss var löning. Sitter här och blickar tillbaka på helgen som varit, vilken helg, perfekt var den. Ledigheten var det allra bästa. Ledighet resulterar i att man kan göra en massa galenskaper tillsammans med sina nära och kära. Fredagsmyset med en speciell person, mr.J, var precis som det ska vara, mer än mysigt. Lördagen började med en lång sovmorgon, stor betoning på lång. Blev en "kombi frukost-lunch"  innan jag skulle hinna med alla måsten, besök till vin-och spritbutiken, fullproppat köpcentrum á la kupolen en löningshelg, fick bara lov att in och trängas för att köpa det sista till kvällens tänkta outfit. Jalla Jalla hemåt! Hann knappt sätta fötterna innanför dörren innan jag var i full färd med att göra mig i ordning, duscha, rulla i spolarna i håret, måla naglar, smörja in mig, sy in byxor, städa rummet, prata i telefon, svara på sms,  sminka mig, ja, ni skulle ha sett mig. Ett under att jag var färdig när servetris T plingade på dörren. Vi korkade genast upp våran välkylda flaska med sött vitt vin, La Salle. Nästa destination på vår utekväll var repbäckens skola, där kock J hade anordnat en fest med tema "barnkalas". Jobbfest i stor anda av pompa och ståt. När vi kände oss mer än tillräckligt förfriskade, tack vare den billiga baren, tog vi en taxi till city, s2. Väl inne på s2 efter en rätt komisk "borttappad mobilhistoria" röjde vi som aldrig förr. Inne på s2 var det rena rama klassträffen á la S3b, typ bland det bästa på hela kvällen. Lyckad kväll som slutade sovandes i en lägenhet på Bullermyren.  Söndagen ägnades till en början åt att behandla den där huvudvärken. Sedan blev det en bra utflykt i en nyinköpt saab 900 SE. Sammanfattning: Bästa helgen på länge.

Skärpning, någon måste ju våga kommentera vilka 5 påstående som är falska.

Kommentera

Publiceras ej