Rubriken passar inte in på min vardag just nu men det är en bra låt från årets upplaga av Melodifestivalen. Just nu tar mina studier upp all min tid men det gör mig ingenting. Är ute på min sista VFU, verksamhetsförlagd utbildning, och det är fruktansvärt lärorikt och framför allt roligt. Visst, det krävs mycket av mig under denna praktikperiod men jag tar emot alla uppgifter med öppna armar och vill lära mig allt jag kan. I två veckor har jag haft hand om samtliga lektioner i en årskurs etta och jag är otroligt nöjd med min egen insats. Visst att det ibland kanske inte har gått som jag tänkt men det ser jag bara som lärorikt och ännu en erfarenhet rikare. Jag missade en vecka under praktiken här innan sporlovet, låg däckad i influensan med hög feber och genomförkyld. Veckan efter var jag tillbaka och då tog förkylningen om men jag bet ihop och alla fantastiska elever fick fungera som vitamininjektioner, troligtvis den bästa medicinen på länge. Nu är det sportlov men för mig innebär det tentavecka istället, skriver en delexamination i etik. Jag är på upploppet när det gäller min utbildning och förhoppningsvis är detta min sista hemtenta på ett bra tag. De stora uppgifterna som återstår i denna delkurs är en muntlig examination och en slutuppgift. Sedan är det där examensarbetet som väntar runt hörnet.

 

Har ni saknat mig här? Tydligen några i alla fall, det värmer att höra. Få se om jag kommer tillbaka denna gång eller om detta bara är en tillfällighet. 

 

I denna miljö mår jag som bäst!
 
Blivit en hel del rättande under praktiken, den röda pennan har varit flitig. 
 
 

 

1 kommentarer

j

03 Mar 2014 10:18

Kom tillbaka kom tillbaka! du har varit otroligt saknad!

Svar: Vad kul att höra att man varit saknad :)
Elin

Kommentera

Publiceras ej