I går kväll kände jag för att vara en extra snäll storasyster. Så jag ställde mig och lagade middag till mina underbara bröder när dom kom hem från sina jobbpass på ICA lagret. Jag gjorde några Quesadillas, lättlagat och resultat blev mycket gott enligt bröderna. Till dessa quesadillas serverade jag en guacamole på turkisk yoghurt och en grönsallad.

 

Quesadillas, 3 st.

 

  • 6 stora tortillabröd
  • 1 paket pepparsalami (jag tog vitlökssalami denna gång)
  • Philadelphiaost
  • 1 rödlök
  • Riven ost

 

Skiva salamin i tunna skivor och hacka rödlöken. Bred philadelphiaost på ena sidan på alla tortillabröd. Strö över pepparsalamin, rödlöken och riven ost på tre av tortillabröden och använd de andra tre som ett lock upp på dessa (lägg ”philadelphiaost sidan” inåt mot garneringen). Lägg lite steksmör i en stekpanna och lägg i en Quesadillas och vänd när den fått en fin brunfärg. Gör detta med alla tre och sedan skär du i pizzaslice-bitar om du vill.

 

 

 

 

 

6 kommentarer

sandra

01 Aug 2012 09:44

Åh gott, älskar quesadillas!

Svar: ja ska prova fylla med något annat roligt nästa gång! tips på något gott? :)
Elin

Svägerskan

01 Aug 2012 18:58

SÅ SJUKT MUMMMSIGT!!!

Svar: är receptet från dig? :D
Elin

Sandra

02 Aug 2012 10:14

Hm...allmänn tacoblandning är ju gott, typ reter från tacosen. Eller kanske mozarella och soltorkade/färska tomater och basilika =). Hittade ett baktips på till dej på min favvoblogg, såg riktigt smarrigt ut. Finns en massa andra goda recept också ;) Bakar du nåt av det kommer jag gärna på fika! Kram

Sandra

02 Aug 2012 10:14

Glömde länken ;) http://www.abeautifulmess.com/2012/08/peanut-butter-honey-cupcake-recipe.html

Svar: Jag får börja med att översätta receptet till svenska mått först då ;) Sen så är det ingen omöjlighet! Bra med inspo! TACKAR! :D
Elin

Svägerskan

04 Aug 2012 08:38

Ja jag tror det. Du har fått det av mig iaf sen vet jag inte om det finns någon mer stans. =D

Svar: Ja jag fick det av pappa och han hade fått det från dig! :D
Elin

Ea

05 Aug 2012 19:46

Hittade det i mammas receptpärm och det var pappa som hade fått det av dig sa han :) Blev omtyckt iaf! :D

Kommentera

Publiceras ej