Ännu en helg som gått till sin ände. Jag hade önskat att jag var pigg och utvilad inför den kommande veckan men istället är jag helt slut från topp till tå. Det har varit min jobbhelg och jisses, den värsta på mycket länge. I lördags hade jag 137 frukostgäster att ta hand om helt själv och det mina vänner är ingen lek. Svettigt värre. Efter frukosten är det bara att förbereda inför lunchen, jag hann bara slå upp portarna för lunchen och sen small det till. Det kallas för Invasion, observera versalen i början. Jag och Josefin slet som två djur, vi var ute i restaurangen medan kön aldrig tog slut, disken växte och det ena med det tredje tog slut. Det var så sjukt svettigt. Fast med lite förstärkning så fixade vi biffen som var lite extra kryddad med blod, svett och tårar.


Efter nio intensiva timmar mötte jag upp min kära mor för att tillsammans bege oss ut till Tunet och heja på min bror och grabbarna i Borlänge/Tuna bandy i säsongens sista match. När slutsignalen gick var det bara att applådera och buga för grabbarna som har vunnit varenda match denna säsong, obesegrade. Inte nog med det, tillbaka i Allsvenskan nästa säsong. För att citera Albin 5 år efter matchen: - Elin, jag har tårar i ögonen för att jag är så glad, killarna är så duktiga. Medan Niklas och grabbarna firade natten lång låg jag och sov gott i min säng.


I dag var ännu en stressig och svettig dag på jobbet, strax över hundra frukostgäster med en drös utcheckningar och ett smockfullt värdshus hela lunchen. Avslutade jobbhelgen med ett pass på elva timmar. Jag satt ner en gång under lördagen och söndagen och det var en kisspaus på tre minuter. Det är tur att det bara är sportlov och Vasaloppsveckan en gång per år. Nu dags för lite efterlängtad vila och sömn. Hoppas ni har haft en fin helg!





Albin och Niklas efter matchen

4 kommentarer

Mikaela

27 Feb 2012 14:57

Sökte du nå extrajobb på kommunen? :)

Ea

27 Feb 2012 23:03

Mikaela: Nej tyvärr, inte än. Jag har haft fullt upp med skolan senaste tiden men jag tänkte ta tag i det den här och nästa vecka :) Så håll tummarna! Måste ha något nytt!!!

joanna-livet med Aspergers syndrom!

28 Feb 2012 16:28

Hej! Jag heter Joanna och är 24 år och när jag blev 14 år så fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund.

Så kolla gärna in min blogg:)

Ps. Du kanske tom vill göra ett bloglovinbyte?:)

Ps. kör även dagens blogg där du har chansen att bli länkad inför mina 400-600 unika läsare dag och fler andra tävlingar med fina priser så passa på att anmäl dej:)

Kommentera

Publiceras ej