Egentligen har jag så ont i käften att jag vill dö men äsch det är en rätt bra tisdag ändå. Morgonen började med ett besök hos läkaren igen, jag måste ha hittat världens bästa. Äntligen någon som lyssnar och förstår. När jag gick därifrån ville jag bara genom honom den största björnkramen någonsin men jag är en fegis så skakade bara hand men bjöd på ett stort leende. För första gången på väldigt länge kan jag äntligen känna att det kommer bli bra. Efter läkaren cyklade jag hem en sväng till Nygårdsdalen, lånade mammas dator och det första jag får syn på är att min man Håkan Hellström är klar för Way Out West. Jag fällde en tår av lycka, jag och bästa Annsi ska sjunga och dansa till Håkan i sommar. Måste nästan nypa mig i armen. Sen var det bara att cykla tillbaka till vårdcentralen men denna gång gick jag en trappa upp till tandläkaren. Jag kanske var inne hos tandläkaren i högst en kvart och det kostade mig 1050 kr, hon tog röntgenbilder, spolade rent, hade på en bakteriedödande gel och skrev ut penicillin åt mig. Sen tog jag cykeln till Apoteket och hämtade ut mitt penicillin för 150 kr. Jag hade bra mycket heller lagt dessa pengar på något annat men jag hoppas att svullnaden och smärtan försvinner snabbt nu, jävla visdomstand.



Kommentera

Publiceras ej