Kan inte någon gå in i en bokaffär och köpa lite bra böcker till mig för allt jag vill är att ligga i sängen eller sitta i soffan och läsa bok efter bok. Min läslust de senaste dagarna är enorm och det var länge sen jag kände såhär. Trodde att min läslust var helt borta tack vare all kurslitteratur men nu är den tillbaka. Jag är överlycklig! Fast nu är det så att jag inte har tid att läsa eller gå till en bokaffär för jag måste jobba. På söndag när jag slutat jobbet där vid tre ska jag läsa och läsa tills jag somnar... Kan inte ni kära läsare lämna lite bra boktips till mig för det behöver jag. Kommentera nu och skriv vilken bok eller vilka böcker jag inte får missa, snälla. Jag gillar det mesta.


4 kommentarer

Emily

27 Feb 2009 15:25

Jag tycker att man under bokrean ska passa på att köpa sådana böcker man vanligtvis kanske inte lägger pengar på. Kanske böcker tillhörande en genre som man inte brukar läsa. Kanske någon klassiker, Dostojevskij t.ex. Han är en av mina sörsta favoriter i alla fall. Don Quijote av Miguel Cervantes är ju en sån bok man bör läsa innan man kolar. (Finns ju i och för sig massa böcker man bör läsa innan man kolar!) Annars finns tegelstenen Jonathan Strange & Mr Norrell av Susanna Clarke (fantasy). Den kan dock kännas jobbig att komma igenom, men det är den så värd. Jag vet så himla mycket bra böcker, haha. Kan nog inte ta alla här dock. Jag tycker även att man ska hålla koll på ungdomshyllorna, för fasiken vad mycket bra ungdomslitteratur det finns! Bästa ungdomsboksförfattaren just nu är ju helt klart Jostein Gaarder. Han skriver verkligen helt magiska böcker. Vad man inte bör lägga pengar på för tillfället tycker jag är deckare. Det skrivs så jävla mycket deckare och 98% är bara ren skit, vilket innebär att alla känns som Stig Larsson kopior. Sen så är det ju en stor boom av biografier så det kan man ju läsa, typ Mötley Crue, Jenna Jameson och Marilyn Manson m.fl.

Blev en lång kommentar detta, men det är ju trots allt mitt ämne liksom. Jag älskar ju böcker av alla dess slag! Finns ingen större kärlek, hihi.

Hoppas du hittar något läsvärt där ute i bokrean, tyvärr händer det ju ofast att man åker på en nitlott när det kommer till böcker, men man ska alltid våga. Jag brukar alltid läsa sista sidan när jag står i bokaffären, då brukar jag veta om det är lönt att köpe den eller inte. Annars finns det ju ett sätt att läsa böcker helt gratis också ;)

Emily

27 Feb 2009 15:27

Kom på en till sak; om du är rädd för en nitlott - köp inga böcker från nobellpristagare :P Haha!



Blev en jävla lång kommentar här ovan :P

J

27 Feb 2009 16:11

Markus Lutteman - El Choco.

"El Choco är den fascinerande berättelsen om en svensk mans kamp för överlevnad i en galen och främmande miljö, om kärlek mot alla odds, och om ett land i uppror."

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172638788

Rosanna

27 Feb 2009 23:00

Jag brukar ofta irritera mig på många böcker och tänka att "Jag hade kunnat skriva en mycket bättre bok med intressantare karaktärer osv.." Men sen avslutade jag precis en bok, den var fantastiskt bra. Höll mig fast från början till slutet. Penny Vincenzi "Helt övergiven". Sen tycker jag att boken som du har överst på bilden "Vita tänder" också är riktigt bra. Hm, det var dom jag kom på för stunden =)

Kommentera

Publiceras ej