Igår var en bra dag, jag började dagen med ett träningspass och efter det städade jag min lägenhet. Jag hade kläder och julklappar över hela golvet i princip men nu är det rent och fint igen, precis som det ska vara. Lagom när jag var klar hämtade Madde och Annsi upp mig, vi åkte till Kupolen och åt en varsin sallad på café Kompis och efter det blev det lite shopping. Jag hittade ett par skor, vinterskor, jag fick ett par skor i julklapp men tomten var snäll och lät mig välja ut vilka jag ville ha. Tillslut efter mycket om och men blev det ett par svarta i äkta skinn. Jag kunde inte bestämma mig mellan två skor och mina vänner kom heller inte överrens om vilka som var snyggast men jag tror att jag valde rätt tillslut. På kvällen kom Sanna förbi och jag bjöd henne på middag, tomatsoppa med en klick creme fraiche och hårdbröd till det. Vi ägnade resten av kvällen åt till att prata och titta på tv. Jag kommer sakna Sanna när hon den åttonde januari åker till USA i tre månader, först ska hon spendera två månader på Hawaii för att sedan resa runt i en månad med sin lillasyster. Det är tur att tre månader här hemma för mig i vardagen kommer gå snabbt. Vi startade den här dagen med en långfrukost och sedan satt vi i soffan och spanade in olika musikvideos. Igår köpte jag hem en ny yoghurt som vi provade denna morgon, ekologiskyoghurt smaksatt med persikor, hallon och apelsiner. Den var krämig, len och riktigt god men framför allt smakade den sommar. Det var skönt att bli påmind om sommaren en dag som denna, över tjugo minus utanför dörren. Nu ska jag byta om och gå ner till Svea för ett träningspass, beach 2010 är snart här.



En god yoghurt och en bra start på dagen




Rise Against - Hero of War

Kommentera

Publiceras ej