Nyårsafton är inte min afton verkar det som, överhuvudtaget. Jag har legat med feber och förkylning flera gånger, och då även somnat innan tolvslaget. En annan nyårsafton halkade jag på vår garageuppfart när jag klev ur bilen och mitt knä hoppade ur led. När vi firade in det här året, 2008, var i alla fall en bra nyårsafton. Jag verkar inte få fira in det kommande året, 2009, så som jag vill eftersom jag ännu en gång är sjuk. Imorgon ska jag ta mig upp ur sängen och åka hem till mina föräldrar, jag vill gratta min kära mamma som jag inte kunde göra idag. Min röst verkar spårlöst borta, mitt huvud dunkar ständigt, jag kan inte andas riktigt genom min nästa och min kropp är varm, åh, underbara förkylning. Jag får helt enkelt säga som så många andra, nyårsafton är överskattat.


Grattis igen, mamma!


Kattis & Mamma, Gotland 2008.

2 kommentarer

emma

31 Dec 2008 11:42

hoppas du blir frisk snart elin!

Johan

31 Dec 2008 12:48

Krya på dig och gott nytt år vännen.

Kommentera

Publiceras ej