Nyss hemkommen från biosalongen där, Pirates of Caribbean - vid världens ände, visades på vita duken. Precis som de andra filmerna i denna trilogi var det ett matinéäventyr innehållandes de tre viktigaste kryddorna; spänning, humor och romantik. I jämförelse med de två tidigare filmerna har de kryddat denna med en extra gnutta av humor. Var dock lite för mycket "hokus pokus" istället för ren spänning. Romansen mellan Will och Elizabeth är mer andefattig än tidigare. För att lyckas knyta ihop säcken gäller det att föregående trådar knyts samman men säcken lämnades halvöppen denna gång eftersom jag gärna sett lite mer spänning och kanske lite mer romantik. Fast i slutet får vi ta del av äkta och evig kärlek då Will ger sitt hjärta till sin älskade Elizabeth. Filmens höjdpunkt må ändå vara när Jack Sparrow dyker upp i en underbart surrealistisk drömsekvens där han duplicerar sig själv och bråkar med sina kloner. I mitt tycke var denna film snudd på för lång, några krigsscener skulle de ha slopat. Sammanfattningsvis tycker jag att "vid världens ände" är bättre än "död mans kista" medan "svarta pärlans förbannelse" får stanna kvar vid sin förstaplacering. Om ni sett de två tidigare filmerna så måste ni se denna avslutning som lämnade en del olösta gåtor efter sig. Jag kan inte annat än fortsätta älska Jonny Depp och hans pirat, kapten Jack Sparrow.


Min älskling bjöd mig på denna film och popcorn, det finns ingen bättre än han.


image58
Här får ni se bildbevis på att jag träffade självaste Jack Sparrow i London.

4 kommentarer

Therese

29 May 2007 06:22

han har jag oxå träffat ;D

Elin

29 May 2007 12:24

Therese: Javisst har du också träffat honom! :)Fast han är roligare på vitaduken än i verkligheten, han var lite väl tyst
och blyg när vi sprang in i honom... ;)

Therese

29 May 2007 20:44

jag förstår om han va rädd för oss!! =D

sara

31 May 2007 11:49

Maaaah Het :D

Kommentera

Publiceras ej