Sista juli idag, jag har namnsdag, en av mina bästa vänner fyller år och det är bara att börja inse att sommaren snart är slut. Förutom några få gratulationer på min namnsdag har denna dag passerat ganska obemärkt. Som vanligt har jag gjort mina arbetstimmar och några därtill. Övertidstimmarna växer på hög och även mitt ansvarsområde har blivit större. Vet inte hur mycket mer ansvar en tjugoårig tjej klarar av att ha. Visst är det hedersamt och en stor utmaning att ta sig an dessa nya uppgifter. Framför allt kommer det att se bra ut på mitt CV framöver. Ibland längtar jag tillbaka till nybörjarstadiet och när disken var ens bästa vän istället för alla dessa fakturor, scheman, beställningar, inköp, prisofferter och marknadsföring. En av mina arbetskamrater hade med sig en namnsdagspresent till mig idag, dagen till ära. Han tyckte att jag skulle unna mig något gott denna tisdag och gav mig därför ett recept på en chokladkaka som enligt honom själv var något utöver det vanliga. Givetvis följde jag hans råd och recept och vilket kalas det blev här hemma idag. Först åt vi pappas hemmagjorda kinawook till middag och efterrätten bestod av en mjukseg chokladkaka som jag bakat. Tror jag ska smyga ner och se efter om det finns något kvar.

2 kommentarer

Therese

31 Jul 2007 23:26

ooh, de där lät riktigt mumsigt =) å sen åter till din kommentar om mitt senaste inlägg: är oxå beroende av sudoku. satt tillåme å löste ett medans jag åt innan jag skulle till jobbet idag, haha! är inte så mycke för korsord. möjligen barnkorsorden, de är på min nivå när de handlar om sånt =D nu tycker jag att vi lä spela lite wii igen!! de va himla kul =D jag lä ju ha revanch på golf!! Tycker om dej me vännen de är en sak som
är säker =) PUSSS!

Elin

04 Aug 2007 20:37

Therese: Ja, det var himla gott... Nästan för gott! ;) Vi lär ta en matlagnings dag någon gång snart och lite wii-spelning! :) (L)

Kommentera

Publiceras ej