Tog en välförtjänt sovmorgon idag, lär unna mig det ibland. Glömde dock väcka kock M, förlåt mannen. Vaknade av ett en duns i hallen, brevbäraren med dagens post. Besök väntades från stadens utkant, servitris T kom intågandes till staden där man tydligen bor länge. På knappt en timme hann jag få undan minst en veckas disk, jaga dammråttor, ställa bord och stolar på rätt plats och göra mig själv i ordning. Höger och vänster är inte min grej insåg jag idag när jag skulle beskriva vägen för servitris T men hon kom nästan rätt, rätt stadsdel i alla fall. Servitriserna valde idag att dra på den vita mössan och leka kockar. Vi antog utmaningen och var väl medvetna om att incidenten "ju fler kockar desto sämre soppa" kunde inträffa. Men icke, vi lyckades, en lyxig dagens lunch slängde vi ihop under ett herrans massa babbel och toppade detta med en ännu lyxigare efterrätt. (Recept kommer att publiceras). Tiden rann iväg, tack för idag vän T. Eftersom lägenheten ändå var i ett sådant gott skick passade jag på att bjuda in ytterligare några för kvällen. Då bjöds det på kycklingsallad med samma lyxiga efterrätt som tidigare under dagen med prat och skratt som tilltugg. Lugn fredagskväll med suveränt sällskap som bestod av  männen A, J och K. Imorgon förväntas lägenheten fyllas med glada vänner igen, sen inflyttningsfest kombinerat med kalas, blir nog en höjdare. Imorgon är en ny dag.

PSPappa, stort grattis och lycka till med det nya jobbet, du är bäst.

2 kommentarer

Therese

24 Feb 2007 10:06

tack själv!! va verkligen supertrevligt! måste göras om =) är dock inte lika mätt nu, så nu väntar frukosten ;) fick du i dej nå sallad förresten? :P PussPuss (L)

Therese

24 Feb 2007 11:59

jovisst fick jag i mej tårta..! haha =) fast när vi kom hem skulle mamma å pappa äta räkmacka, den fick jag tyvärr säga nej till, för då va de stopp! Hoppas festen blir lyckad!! du får väl höra av dej ikväll å säga om jag missa nåt eller inte ;) ha de så bra vännen!! Pusss

Kommentera

Publiceras ej