Klockan 05,49 avgår tåget från Borlänge station som ska ta mig och servitris T till Arlanda. Ni kanske tycker jag är knäpp som sitter framför datorn och inte ligger i min säng och sover just nu. Ligger faktiskt nerkrupen i min säng med laptopen i mitt knä, vilken frihet det är att kunna förflytta sin dator dit man själv vill vara för stunden. Fast blir ingen flygtur till London för min dator denna gång, den får helt enkelt vänta här hemma. Jag kan nämligen inte sova, vänder och vrider på mig hela tiden och stup i kvarten slänger jag en blick på klockan i oro över att jag försovit mig. Väskan är så gott som färdigpackad, lite skönhetsprodukter som ska stoppas i efter användning imorgon bitti. Tror att jag aldrig har haft såhär lite med mig någon gång när jag lämnat Sveriges gränser, har begränsat mig väl och ändå har jag säkert alldeles för mycket med mig i klädväg. Ni som känner mig vet att jag gärna skulle vilja ha med mig minst fem par skor, en väska till varje väl uttänkt outfit och miljontals med smycken. Har gjort detta misstag några gånger och fått släpat runt på en blytung väska där mindre än hälften blivit använt. Så denna gång tänkte jag försöka packa smart, nöjde mig med två par skor, en väska utöver handbagaget och några få halsband och armband. Och visst har jag fått med mig allt och det bästa är att jag nu får dra runt en lätt väska. Har kollat igenom handbagaget minst tre gånger där dem viktigaste attiraljerna är väl nedpackade som t.ex. flygbiljett, pass, kamera, pengar och visakortet. Om jag glömt något så märker jag nog det väl framme i London, har aldrig gjort det förut men den ständiga oron finns alltid där ändå. Slappna av Elin, allt löser sig! Nej, dags att försöka få några timmars sömn i kroppen.

image37
Therese, var inte orolig för min väska går faktiskt på hjul ...

2 kommentarer

cajsa

02 May 2007 17:31

Haha! Tur för dig, för när jag var i London (ca 20 kg packning). Men jag hade INGA hjul! Haha,, kram cajsafelicia.blogg.se

Elin

02 May 2007 17:43

Cajsa: My god, stackars dig! Vågar inte ens tänka på hur mycket din väska vägde på vägen hem då... Du lär ha haft stora blåsor i händerna eller hängade axlar efter att släppat runt på den väskan... Hjul är bra och det rekommenderar jag på väskor när man är ute och reser ;) Hehe.

Kommentera

Publiceras ej